lördag 8 september 2012

Nu är jag igång igen....

Lördag 8 September
2012

Nu har jag kommit igång riktigt med min roliga hobby..
Sticka, Virka, och måla porslin.

Detta skall bli en mössa till Annas lilla Bebis som ligger 
i magen och kommer i Januari ...
 

 .....i hopsydd  och färdig och min lilla
modell är min fina samlardocka.
 
 Skall även sticka en liten kofta i samma garn.
 
 
Jag har även börjat att sticka på en tröja som
jag har fått mönstret från 
Facebook....
 
 


...ett jätterolig mönster, och fort går det,
stickor nr 6 använder jag till detta.
 
 

 Äntligen har jag stickat Wilmas 
Pippi tröja färdig, nu skall den bara sys ihop också....



...har även börjat att göra en till fast lite mindre.

 
 ...som ni ser är det många saker på G.
och inte nog med det....
I Tisdags började min kvällskurs i Porslinsmålning




och det blir Tomtar och Änglar i år också...


Det var lite om vad jag håller på med
så sysslolös det är jag inte.


 

Tack och hej
från mig
Mormor Evis


 

 

3 kommentarer:

  1. Så fin mössan blev! Den ska vi använda mycket! En pippitröja till i mindre storlek... kan den vara till min lilla groda? Jag älskar ju dom tröjorna =) PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. En till er lill* ja det får du lista ut själv ;-)))
      Vet du någon som skall ha bebis som jag skulle vilja sticka till ????
      Det roliga med att göra saker till små bebisar och även till Wilma är ju att det går så fort, inga stora stycke precis.
      Puss/ Mammi

      Radera
  2. Du är så duktig mamma lilla! PUSS

    SvaraRadera